11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


soc.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Güz
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Soru & Cevap
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • sosyolojinin bilimsel bir disiplin olarak ortaya çıkışı ve gelişim süreci üzerinde yorum yapabilecektir.
  • sosyolojik araştırma süreçlerinde kullanılan veri toplama ve analiz etme yöntemlerini tanımlayabilecektir.
  • alandaki kuramsal yaklaşımlara vakıf olarak sosyolojik bir bakış açısı kazanacaktır.
  • toplumsal hayatta kültürün önemi, rolü ve işlevlerini kavrayacaktır.
  • toplumsal süreçleri organize eden ve toplumun fonksiyonlarını yerine getirmesine imkan veren yapının işleyişini kavrayabilecektir.
  • sınıf, ırk, etnisite ve toplumsal cinsiyet gibi toplumsal tabakalaşmanın farklı boyutları konusunda sosyolojik bir bakış açısına sahip olacaktır.
  • sosyalleşme sürecinin bireyin kişilik gelişimi üzerindeki etkileri konusunda sosyolojik bir anlayış geliştirebilecektir.
  • toplumsal sapmaların nasıl tanımlandığı ve nasıl muamele gördüğü konusunda sosyolojik bakış açısı geliştirebilecektir.
  • toplumsal eylem ve akımların farklı biçimleri ve söz konusu faktöerlerin toplumsal dönüşüm üzerindeki etkileri hakkında analiz yeteneğine sahip olacaktır.
  • toplumsal grupların tanımı, bireyin hayatındaki yeri, modern toplumsal örgütlenmeyi şekillendiren bürokrasinin kökenleri ve günümüz toplumundaki biçim ve işlevleri hakkında analiz yeteneği kazanacaktır.
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin sunumu, kapsamıı ve gereklilikleri konusunda öğrencilerin bilgilendirilmesi
2 Sosyolojinin tanımı ve kökenleri James M. Henslin, Sociology: A DownToEarth Approach, Prentice Hall, 2009, pp. 4 11.
3 Sosyolojik araştırmalarda kullanılan veri toplama ve analiz etme yöntemleri James M. Henslin, Sociology: A DownToEarth Approach, Prentice Hall, 2009, pp. 124 147.
4 Sosyolojik düşüncenin gelişimi: kuramlar ve perspektifler James M. Henslin, Sociology: A DownToEarth Approach, Prentice Hall, 2009, pp. 11 14
5 Kültür ve toplum James M. Henslin, Sociology: A DownToEarth Approach, Prentice Hall, 2009, pp. 37 61.
6 Ara Sınav I
7 Sosyalleşme James M. Henslin, Sociology: A DownToEarth Approach, Prentice Hall, 2009, pp. 63 93.
8 Toplumsal yapı ve toplumsal etkileşim James M. Henslin, Sociology: A DownToEarth Approach, Prentice Hall, 2009, pp. 95 123.
9 Toplumsal gruplar James M. Henslin, Sociology: A DownToEarth Approach, Prentice Hall, 2009, pp. 150 160.
10 Kolektif eylemler ve toplumsal akımlar James M. Henslin, Sociology: A DownToEarth Approach, Prentice Hall, 2009, pp. 607 631.
11 Ara Sınav II
12 Toplumsal tabakalaşma James M. Henslin, Sociology: A DownToEarth Approach, Prentice Hall, 2009, pp. 228 253.
13 Sapma ve toplumsal kontrol James M. Henslin, Sociology: A DownToEarth Approach, Prentice Hall, 2009, pp. 198 223.
14 Toplumsal değişim ve toplum türleri James M. Henslin, Sociology: A DownToEarth Approach, Prentice Hall, 2009, pp. 633 657.
15 Bürokrasi ve resmi organizasyonlar James M. Henslin, Sociology: A DownToEarth Approach, Prentice Hall, 2009, pp. 173 195.
16 Dönemin gözden geçirilmesi  
Ders Kitabı James M. Henslin, SOCIOLOGY: A DOWN TO EARTH APPROACH, Prentice Hall, 2009.
Önerilen Okumalar/Materyaller Anthony Giddens, INTRODUCTION TO SOCIOLOGY, Cambridge University Press, 1991 http://www.sociologyencyclopedia.com

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
16
20
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
20
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
2
30
Final Sınavı
1
30
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
70
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
30
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
4
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
16
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
2
10
Final Sınavı
1
17
    Toplam
165

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Sosyoloji alanındaki kavram ve fikirleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek. X
2 Sosyolojinin klasik ve çağdaş kuramlarını bilmek, bunlar arasındaki farklılıkları ve ilişkileri tanımlayabilmek X
3 Sosyoloji alanında edindiği temel kuramsal bilgileri eleştirel bir yaklaşımla kullanabilmek. X
4 Sosyoloji alanının gerektirdiği metodolojik bilgi donanımına sahip olarak sosyolojik bir araştırmayı bireysel ya da grup üyesi olarak başından sonuna kadar planlayıp uygulayabilmek. X
5 Yerel, ulusal ve küresel konuları/sorunları tanımlayabilmek, bu sorunlar üstüne değerlendirme yapabilmek. X
6 Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek yazılı ve sözlü olarak paylaşabilmek.
7 Sosyoloji alanın gerektirdiği disiplinler arası bakış açısına sahip olmak, bu doğrultuda diğer disiplinlerden yararlanabilmek ve bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak. X
8 Bir yabancı dili kullanarak sosyoloji alanındaki bilgileri takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1). X
9 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level).
10 İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek.
11 Sosyolojik verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere ve eleştirel bakış açısına sahip olmak. X
12 Hayat boyu öğrenme becerileri kazanarak, alanı ile ilgili bilgilerini, toplumsal sorumluluk bilinciyle iş ve gündelik yaşamında kullanabilmek X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010